Saturday 13 August 2011

Hargailah sementara masih ada...!!!



Org kata aku lahir dr perut IBU..
Bla dahaga, yg susukn aku..IBU
Bla lapar, yg suapkn aku..IBU
Bla kseorangan, yg sntiasa d'sampingku..IBU
Kata ibu, pkataan ptama yg aku sebut..BU!
Bla bangun tidur, aku cari..IBU
Bla nangis, org ptama yg dtg..IBU
Bla nk b'manja..aku dekati IBU
Bla nk bergesel..aku duduk sbelah IBU
Bla sedih, yg boleh memujukku hanya IBU
Bla nakal, yg memarahi aku..IBU
Bla merajuk..yg memujukku cuma..IBU
Bla melakukn ksalahan..yg pling cpat marah..IBU
Bla takut..yg tenangkn aku..IBU
Bla nk peluk..yg aku suka peluk..IBU
Aku selalu teringatkn..IBU
Bla sedih, aku msti talipon..IBU
Bla sronok..org ptama aku nk britahu..IBU
Bla bengang..aku suka luah pd..IBU
Bla takut, aku slalu panggil.."ibuuuuuuuuuuuuu! "
Bla sakit, org pling risau adalah..IBU
Bla nk exam, org pling sibuk juga IBU
Bla buat hal, yg marah aku dulu..IBU
Bla ada msalah, yg pling risau..IBU
Yg msih peluk & cium aku sampai hari ni..IBU
Yg slalu masak mkanan kgemaranku..IBU
Yg slalu simpan & kemaskn barang2 aku..IBU
Yg slalu berleter kat aku..IBU
Yg slalu puji aku..IBU
Yg slalu nasihat aku..IBU

Bla nk kahwin..
Org ptama aku tunjuk & rujuk..Ibu
Aku ada pasangan hidup sendiri

Bla sronok..aku cari pasanganku
Bla sedih..aku cari Ibu

Bla bjaya..aku ceritakn pd pasanganku
Bla gagal..aku ceritakn pada Ibu

Bla bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bla b'duka, aku peluk erat Ibuku

Bla nk bcuti..aku bawa pasanganku
Bla sibuk..aku hantar anak ke rumah Ibu

Bla sambut valentine..aku hadiahi bunga pd pasanganku
Bla sambut hari ibu..aku cuma dpt ucapkn 'Selamat Hari Ibu'

Selalu..aku ingat pasanganku
Selalu..Ibu ingat kat aku

Bila..bila..aku akan talipon pasanganku
Entah bla..aku nk talipon Ibu

Selalu..aku belikn hadiah utk pasanganku
Entah bla..aku nk belikn hadiah utk Ibuku

Renungkn:
Dulu Ibu kata: "Klu kamu da abis blajar & bkerja..bole kamu kirim wang utk Ibu? Ibu bkn nk bnyk..RM50 sbulan pun cukupla".
Berderai air mata. Hari ini klu Ibu mahu RM500 sbulan pun aku mampu. Aku bole kirimkn. Tp Ibu da tiada.
Hargailah ibu..
Ingatlah pengorbanan Ibu....
Ya, kadangkala kita slalu lupa org yg pling rapat dgn kita adlah Ibu kita sndiri.)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...